Geometrija

»Pouk geometrije naj se začne z opazovanjem konkretnih predmetov in razvijanjem sposobnosti orientacije v prostoru. Poglavitna metoda je didaktična igra, ki omogoča
učencu razvoj predstav. Pojme lahko začnemo vpeljevati, še preden jih formalno poimenujemo. V prvem razredu učenci lahko poimenujejo le nekatera telesa in like.
Dejavnosti pri usvajanju geometrijskih pojmov naj bodo čim bolj raznovrstne: učenci naj ugotavljajo podobnosti teles in likov s predmeti iz okolice, opisujejo telesa in like,
iščejo podobnosti in različnosti, jih prepoznavajo v različnih položajih v ravnini ali prostoru, telesa premikajo in jih opazujejo z različnih perspektiv, opisujejo odnos med
navpično in vodoravno smerjo, levo, desno, spredaj, zadaj. Simetrične oblike lahko spoznavajo z odtisi, prepogibanjem prozornega papirja, barvanjem mrež ipd. Učenci
lahko rišejo danemu liku skladen lik s prozornim papirjem in mrežo.« (Učni načrt, 2011, str. 12).

Od učencev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju se pričakuje, da:
• razvijejo prostorske in ravninske predstave;
• poznajo geometrijske elemente: telo, lik, črto, točko;
• razvijejo sposobnost orientacije v ravnini in prostoru;
• poznajo pomen uporabe standardnih enot in usvojijo osnovne merske enote;
• uporabijo osnovno geometrijsko orodje, prepoznavajo in opisujejo nekatere transformacije geometrijskih elementov (Učni načrt, 2011).