Štetje in številske predstave

“V prvem izobraževalnem obdobju je poudarek na razvoju številskih predstav, ki temeljijo na praktičnih aktivnostih. V procesu oblikovanja pojma število je obvezna uporaba konkretnih materialov, nazornih ponazoril, primernih didaktičnih sredstev. Učenci v 1. razredu seštevajo in odštevajo do 20 na konkretni ravni s štetjem oziroma preštevanjem konkretnih predmetov tako dolgo, dokler jih potrebujejo oziroma ne naredijo miselnega preskoka na abstraktno raven” (Učni načrt, 2011, str. 16).

Za razvijanje občutka za števila lahko uporabljamo različne materiale z različnimi lastnostmi, saj mora otrok usvojiti povezavo med številom in količino, torej abstraktne odnose in ne povezave števila z lastnostmi predmeta oziroma s posameznim predmetom (Kavkler 2019).

Materiali, ki jih lahko uporabimo za razvijanje številskih predstav oziroma štetje in jih lahko najdemo v gospodinjstvu: jedilni pribor, zobotrebci, plastični kozarci, , slamice, kovanci, gumbi, elastike, ščipalke, palčke za ušesa, vata, barvice, voščenke, vijaki, žetoni in odpadna embalaža: škatle za jajca(dobre za prikaz števil do 10 oziroma desetic), plastenke, plastični ali kovinski pokrovčki plastenk in steklenic, rolice wc papirja. 

Iz narave: majhni kamni, rože (cvetovi, listje), vejice, listje, školjke, jesenski plodovi:kostanj, želod, oreh, storži, pozimi: delanje sneženih kep, odtisi v snegu,

Material za predstavitev desetic: jajčne škatle, gumbi ali makaroni na vrvici, snop 10 zobotrebcev povezanih z elastiko, 10 predmetov v plastični vrečki(npr gumbi, kovanci, kamni, fižol), kocke.

Viri in literatura:

Kavkler, M. (2019). Zapiski s predavanj.

Učni načrt. Osnovna šola . Matematika. (2011). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_matematika.pdf