Številske operacije

“V 2. razredu seštevamo in odštevamo do 100 z didaktičnimi ponazorili (npr. enotskimi kockami, link kockami, denarjem, ponazorili za desetiške enote, pozicijskim računalom, številskim trakom, stotičnim kvadratom ipd.). V začetni fazi uporabljajmo pripomočke za konkretna ponazorila števila (npr. enotske kocke, link kocke), poudarimo desetiški zapis števila in šele v zaključni fazi prehajamo na uporabo številskega traku in stotičnega kvadrata.
V 3. razredu je poudarek na pisnih računskih algoritmih. Pridobivanje novih vsebin naj poteka po majhnih korakih, s poudarkom na utrjevanju”(Učni načrt, 2011, str .16).

“Učenci v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju usvojijo naslednje cilje:

•seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 20, vključno s številom 0
• na konkretni ravni pojasnijo zakon o zamenjavi pri seštevanju,
• na konkretni ravni pojasnijo, da sta seštevanje in odštevanje nasprotni operaciji,
• spoznajo, da je število 0 razlika dveh enakih števil,
• uporabijo računske operacije pri reševanju problemov” (Učni načrt, 2011, str. 14).

V tem sklopu so predstavljene 4 raznolike dejavnosti za razvijanje in utrjevanje znanja številskih operacij v sklopu števil do 20.

Viri in literatura:

Učni načrt. Osnovna šola . Matematika. (2011). Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_matematika.pdf