Primanjkljaji učencev pri pouku matematike

Magajna, Čačinovič Vogrinčič in Kavkler (2008) z vidika sodobnega interakcijskega pojmovanja razvrstijo učne težave na tri osnovne tipe:

  1. učne težave, ki jih primarno povzroča učenčevo okolje (npr. kulturna in ekonomska prikrajšanost, pomanjkljivo ali neustrezno poučevanje, problem večjezičnosti);
  2. učne težave, za katere je značilna kombinacija dejavnikov (vzajemna interakcija) med posameznikom in okoljem (v posameznem otroku so prisotni notranji dejavniki, ki pomenijo večjo ranljivost in nagnjenost k razvoju specifičnih učnih težav, vendar do odkritega pojava učnih težav pride le, če okolje ni ustrezno načrtovano in usposobljeno);
  3. učne težave, ki izvirajo primarno iz posameznika (nevrološka motnja, razvojne ali motivacijske posebnosti, zmerne do težje specifične motnje učenja itd.)

Učenci iz manj spodbudnega okolja zaradi revščine se srečujejo z učnim neuspehom na področju matematike. Šolski strokovni tim mora preko diagnostičnega ocenjevanja ugotoviti, na katerih področjih ima posamezen učenec težave in katera so močna področja (Jensen, 2009).

Pri težavah na področju matematike je potrebno preveriti naslednje veščine:

  • Socialne veščine,
  • kratkoročni spomin,
  • dolgoročni spomin,
  • samopodobo,
  • sposobnost reševanja problemov,
  • krepost strategij in uporabo le teh v daljšem času.

Najbolj pomembne sposobnosti, ki jih učitelj spodbuja pri učencih, ki izhajajo iz revščine so sposobnost reševanja problemov in socialne veščine. Pomembno je, da učitelj točno ve, zakaj učenec zaostaja za vrstniki.

Pri težavah na področju matematike se navadno pojavljajo težave otrok iz nespodbudnih okoljih na naslednjih področjih (Kavkler, 2007) in (Babuder, 2004):

  • Težave z sledenjem,
  • Govorno – jezikovne težave,
  • Kognitivne strategije,
  • Prostorska orientacija,
  • Časovna orientacija,
  • Zaznavanje kostantnosti ali nespremenljivosti,
  • Težave z sluhom ali vidom,
  • Fina in groba motorika,
  • Kritično simbolno mišljenje,
  • Metakognitivne sposobnosti
  • Motivacija
  • Natančnost,
  • Diskalkulija
  • Specifične aritmetične težave (Kavkler, 2007).